2009/3/25

More Birdhouse

这些天发现有几种小鸟屋和我的想法都有异曲同工之妙,于是一起发来了,你可以到相关网站买到这些:
BIRD@HOME™ BIRD@HOME™
home tweet home
This stylish birdhouse looks so inviting it practically begs birds to
enter. The charming bird cutout even shows them where to go! Natural-
finished pine with removable orange or green roof. We think this design
is sure to become an icon.
前几日我在woldwidefred发现了和william类似的小鸟屋那是由invotis设计的.你可以查看更多.

the modern silhouette birdhouse
The Modern Silhouette Birdhouse by WilliamDohman :
This modern birdhouse is perfect for smaller birds and can be hung or mounted.
This birdhouse is handcrafted out of appleply. Appleply is a premium quality veneer core panel constructed from uniform laminations of solid grade 1/16" Alder and Birch. This all hardwood core produces a strong, lightweight panel with a minimum number of voids and a naturally attractive edge ...
威廉说我的Birdhouse让他想起了他的Birdhouse,他的作品却是比我的更漂亮.你可以在这儿买到这些不同颜色的漂亮的小鸟屋.
如果没有Solar Birdhouse,就没有现在的这个Birdhouse,因为是看了日光鸟屋后才突然决定自己也要重新做一个,整体的形状是没有什么差别的,只是我的上下的长度比Solar Birdhouse的尺寸稍微短一些,因为我考虑上下左右的距离遵循的黄金分割的比例尺度,这是我的一贯作风,在自己不能确定的事情面前我习惯拿个公式来用,这样让我觉得放心.能够为其他的一些其他生物做些事情是件非常开心的事情.设计师本来就希望建立一个和谐美好的人类生存环境,在这个自然条件下人类需要和其他生物共生,而不是独生.
我没有做过多的技术方面的增加,只是将一个最简单不过的形态稍微的修饰了一番.或许和一般的比起来这样会让人更多一些开心.

Above these birdhouse beautiful than my birdhouse.

3 条评论:

BooDy 说...

i love what you do !
it's so beautiful !!!
i want to become a designer

you can see my blog !
http://poopooboody.blogspot.com/

William 说...

This reminds me of one of my birdhouses.
http://www.etsy.com/view_listing.php?listing_id=23296536

LAU/刘潜 说...

hi William ,your birdhouses is really beautiful !